Alla inlägg under mars 2008

Av Shira - 9 mars 2008 01:18

Helgen har varit rätt skoj. Min kusin Shirley har fyllt 19 år så det blev lite festande där uppe i det lila huset. ^^ Mycket tokerier, men sånt är ju kul. Jag blev slickad på kinden helt oförberädd, jag är förvånad att Jon inte blev sur på killen för det var han som tog kort på oss när det inträffade. Haha, ja, helt stört. Jag kan konstatera att jag har en smart och sansad pojkvän iaf. :) Jag och Bea körde lite konspiration på festen, haha, tjejer är knäpp men det var jävligt kul att träffa henne! Borde börja umgås med henne mer för hon har en personlighet helt i min smak. :) Magnus gick in på toaletten och låste om sig för att sedan klättra ut genom fönstret så det var nog rätt många som höll inne det nödiga i onödan där ett tag men jag klättrade in och låste upp igen. ^^ Haha! Jag hörde att Shirleys smörgåstrårta hade blivit bortrövad till Nälden också med fatet och allt! Moster Lee verkade inte så glad över det, jag förstår inte hur hon orkar med dessa eviga och urspårade fester i sitt hem helg efter helg.


Idag har jag bara tagit det lugnt och ätit en massa, massa bakis mat! För tillfället är Jon någonstans i stan och firar sin kompis Lisas 20 års dag men han ska komma tillbaka hit senare. Det är lika bra för jag har blivit så van vid att sova med honom nu så jag kan helt enkelt inte sova om jag är ensam. För er som kollar Scrubs så är det typ som med Dr Kelso och Enids snarkningar. ^^ Fast jag har en kille som slåss i sömnen istället men jag sover så hårt så jag märker aldrig det. ^^ Haha, fyfan, jag är störd.


Aja, se you ugly, nu ska jag titta på min gravida guppy!

Av Shira - 9 mars 2008 01:15

Här har ni det! Mitt 110 liters med 2st Dalmatinermolly, 2st scalarer, 3st guppy, 2st platy, 1 slamkrypare & 14st neontetror. :) Värsta najs eller vad? :D 

Av Shira - 8 mars 2008 23:04

Haha, sköning :P

Av Shira - 8 mars 2008 23:01

En av mina guppys är på tjocken och jag har ingen yngel kasse!! :S Vet inte riktigt hur jag ska göra när den stora dagen kommer, jag vill ju inte att alla yngel ska bi uppätna av de större firrarna. Hm :/

Av Shira - 7 mars 2008 17:07

Igår blev det några nya tillskott i akvarie-familjen. :) 2st Guppy, 2st Molly, 1 Platy, 14 Tetror. :) Så nu är det rätt lagomt men känner redan att jag skulle vilja ha ett större akvarium. ^^ Begäret bara växer! Tyvär så blev min äldre platy agressiv mot den nya platyn så nu sitter han i karantän med mina 2 scalarer. På måndag ska jag in till stan och köpa några platy honor så att han kanske lugnar ned sig.

Av Shira - 5 mars 2008 23:11

Kom på att jag glömde att skriva att jag har börjat på ett litet bild project också. :) Då bakgrundsbilden till mitt akvarium bara verkar bli dissad så har jag mätt och klippt ut ett pappers ark där jag håller på att rita min egen bakgrund. Idag har jag bara hunnit med att göra en döskalle i ena hörnet men imorgon kanske det blir en skattkista eller en sjöjungfu där också. ^^


Later, suckers!

Av Shira - 5 mars 2008 22:59

Idag har jag och Jon flyttat över mina fin-fiskar till det nya karet, värsta nice! ;) Men det ser rätt tomt ut nu då jag inte har så mycket inredning och bara 5 st fiskar men imorgon ska jag och bubbi in till stan och först gå på marknaden sen ska vi åka upp på Lillänge och kolla efter massa fina akvarie-prylar! :D Kanske tar ebn sväng ut på djuraffären på frösön också. :)

Vi har varit ut med skotern lite också men man blev så frusen så det blev ingen lång-tur, några svängar över sjön mest. ^^ Sen gick vi upp till Shirley, Sheila & Lee och tittade på Top Model på min begäran. ^^


Imorgon kommer de nya numren av Frida och OKEJ ut i affärerna och då blir det rejs ned på ICA för i tidningarna finns en tävling där man kan vinna en träff med Tokio Hotel + Konsert biljetter!!!! Jag skulle verkligen, verkligen, verkligen vilja vinna det, fatta! Det var ju inte så kul att man beställde biljetter som man aldrig fick så nu jävlar ska jag vinna det här och åka på deras 1000 Hotels Tour- konsert i Stockholm den tredje april! Nu gäller det!

Av Shira - 5 mars 2008 01:01

Dagen har väl varit rätt soft. Gick upp på bygdegården och solade solarium med Shirley, inte för att jag kämpar för en mörkare nyans i huden precis, utan mest för att hon ville ha sällskap och jag hade inget bättre för mig. Senare åkte jag och Shirley ut med skotern som morfar äntligen har kört ned nu. (Morfar <3) Det var skoj men jag hade ingen aning om vart vi var hälften av tiden för det enda jag såg var skogen runtom oss och leden framför mig. Jon kommer nog imorgon så jag och han kanske åker ut en sväng tillsammans då också.


Klockan är ett nu och jag är rätt trött men det blir som att man inte förmår att lägga sig bara. Det är väl det där tjafset med att borsta tänderna & tvätta anisktet som jag inte riktigt orkar just nu. Haha, ja, jag vet att jag är lat. :P


Imorgon kanske jag flyttar över mina bebisar till deras nya akvarium om vattnet är nitrit fritt. (Hoppas, hoppas!) När det är helt iordningställt kanske jag tar lite kort på det så att ni får se hur det ser ut. :) Det hamnar nog på bilddagboken också för er som inte kollar bloggen så ofta.


Se ya!

Ovido - Quiz & Flashcards