Alla inlägg den 7 januari 2008

Av Shira - 7 januari 2008 11:25

Får jag bara fråga vilka ni är allihopa som läser min blogg? Det måste vara några återkommande för jag har minst 10 besökare per dag så vilka är ni?

Lämna en komment :)

Av Shira - 7 januari 2008 04:59

Då jag inte är så insatt i denna bloggvärlden så kanske det är lite pinsamt att erkänna att jag hade inte en enda aning om vem bloggfenomenet Blondinbella var ända tills just denna natt. Satt och surfade lite random för att döda lite tid och bestämde mig för att kolla in lite andra bloggar och då fann jag den, Blondinbellas blogg. Det är helt otroligt tycker jag att en tjej i samma ålder som mig kan redan ha lyckats ådstakomma allt som hon har. Blondinbella verkar ha många bollar i luften hela tiden och verkar mycket framgångsrik i allt hon gör. Jag kunde inte sluta läsa bloggen! Helt fachinerad och så otroligt avundsjuk på hennes liv att det skrapar lite ont i botten av mitt tomma hjärta.


Här sitter jag. En Norrlandstjej utan pengar, allt för få vänner, lyckas inte hitta något extraknäck, utbränd morsa att oroa sig över, fet rumpa, bekymmer med mitt sociala liv, skolan går mer eller mindre utför... Ja jag vet inte vart jag ska sluta. Känner mig bara så misslyckad när jag vet att det finns personer som Blondinbella som har det bättre än mig. Och en dålig vana jag har är att jag nöjer mig inte med ganska bra. ska jag ha eller göra något så ska det vara bäst annars känner jag mig inte som en lycklig människa. Jag kan inte ens komma ihåg senast jag var lycklig på riktigt. Eller ens glad.


Är det så att om man ska kunna få allt man vill ha som svensk så måste man bo i Stockholm?


Gud vad jag hoppas att jag dör någon gång efter jag fyllt 30 år. Har jag inte kommit någonstans i livet då så kommer jag inte komma någonvart alls.

Ovido - Quiz & Flashcards