Alla inlägg den 24 juni 2008

Av Shira - 24 juni 2008 18:57

Nu får ni ursäkta mitt suddiga minne men för en tid sedan såg jag ett tv-program där ett visst antal män och ett lika antal kvinnor fick sitta framför en datorskärm och se bilder av personer av det motsatta könet medan någon apparat höll koll på det i kroppen som visade vilka av personerna på bilderna de blev attraherade av. Undersökningen visade att männen attraherades av "idealet" med slank figur och stora bröst men inte av helt "vanliga" kvinnor. Kvinnorna däremot attraherades mer av de "vanliga" männen än av muskel paketen på skärmen. Det bör påpekas att bland bilderna som försöks personerna fick se så fanns det ingen påpekbar fulhet, ingen överdriven övervikt och inga muskel knuttar á la "tusen-bulor-på-hela-kroppen".


Behöver jag säga något annat än att jag hatar när killar säger "Vi har minst lika mycket press på oss som ni tjejer!"? Jag menar det är väl rätt uppenbart att det är stor skillnad när det visar sig att männen föredrar den opropertionella barbie-docks kroppen medan kvinnor föredrar vanliga män?


Jag blir arg.

Ovido - Quiz & Flashcards