Alla inlägg den 20 juni 2008

Av Shira - 20 juni 2008 12:26

Inatt hade jag en underbar dröm! Jag drömde att jag hade en alldeles egen orm. Han var svart och lika stor som på bilden och han hade en sjutusan till personlighet. Han kunde prata förstår ni och eftersom att jag inte hade något terrarium till honom så bar jag runt på honom i en påse vilket han var mycket missnöjd med och inte blyg för att påpeka. Han var inte farlig men han försökte hela tiden smita från påsen och då blev jag så rädd att någon skulle bli rädd för honom och försöka ha ihjäl honom så jag stoppade snabbti tillbaka honom. Tillslut hittade jag ett terrarium ståendes men det ville han inte ha för han tyckte att det var för litet och för fult så vi letade vidare.
Sen vaknade jag. :P

Åh jag måste skaffa en orm nu!!








Av Shira - 20 juni 2008 11:58

Midsommarfirande ikväll då. Får se vad som händer, vi lär nog dra till ytterån kanske men jag var faktiskt inge sugen på det jag. I övrigt så ska vi till Anette (Mans ruin tatueraren) och Björn och grilla vildsvin, Obelix-style!

Jag och Shirley var upp på charken igår och tittade på svinet. Jag vet inte om jag vill äta det, det såg för hemskt ut. Där hängde den utan huvud och ett förlorat ben som den hade blivit skjuten i. Marcus som äger charken höll på och rökte köttet och det luktade FAN! Jag vet att det var själva rökningen som luktade men jag kunde inte komma ifrån tankarna att jag stod där och andades in det döda svinet så jag höll tröjtyget över näsa och mun. Ett levande väsen som hade förlorat livet bara för att vi skulle få äta det. Jag vet att jag inte är ett svin men jag kände mig lite som en kannibal när jag tänkte på hur mycket kött jag ätit i mina dagar. Jag kanske ska bli vegetarian. Maria hade nog fallit i tårar om hon fick se det jag såg igår.


Usch.

Ovido - Quiz & Flashcards