Alla inlägg den 23 maj 2007

Av Shira - 23 maj 2007 22:22

Haarmann lurade med sig unga män till sin lägenhet, där han dödade dem genom att bita dem i halsen. Han hann mörda minst 24 män, innan han arresterades. En domstol i Hannover dömde honom till döden, och han avrättades genom halshuggning.

Fritz Haarmann var en massmördare som bodde i Hannover i början på 1900talet. Han var slaktare, och sålde kött och korvar i sitt lilla slakteri. När han stängde affären för dagen så brukade han söka upp hemlösa unga pojkar som hade rymt hemifrån. Han bjöd hem dom till sitt hus och till en säker död. Under sju år, så bet Fritz Haarmann strupen av minst 24 pojkar mellan 12 och 18 år. Så småningom hittade polisen människoskallar och ben bakom butiken och Haarmann åkte fast. Han erkände att han hade dödat pojkarna, ätit av dom, men också att han hade sålt köttet till sina grannar. På 20talet blev han dömd till döden genom halshuggning (1925)

Denne Fritz finns med i Isfolket, det var bara därför jag var tvungen att kolla upp honom och han verkar inte ha varit särskilt normal :/ Usch!

Av Shira - 23 maj 2007 21:58

Jag undviker gärna att tänka tillbaka på mitt liv. Det är tråkigt det är pinsamt och det gör ont. Speciellt skäms jag över de gånger jag sårat någon vän medvetet. Inte riktigt med flit men jag var självisk. Jag visste att personen i fråga skulle ta skada men jag lyssnade bara till min egen hunger och mitt begär. Jag vet inte hur många gånger det hänt, inte så ofta men det är nog det jag ångrar mest.

Det är en lång väg att gå innan man blir god och klok. Och jag är långt därifrån. Jag hoppas bara att jag har lärt något av mina misstag och inte gör om dem igen.

Jag har egentligen ett bra liv, god uppväxt utan familje konflikter, inga droger, inga dödsfall av nära och kära och inget våld. En del tragik och tårar kommer ju upp i dagen men sånt hör livet till och det gäller ju alla.

Jag hoppas att jag dör lycklig.

Av Shira - 23 maj 2007 11:38

Vad är egentligen en fjortis? Alla har så olika uppfattningar. Personligen så tror jag att fjortisen definieras pga sitt beteende, istället för kläder eller språkbruk, men då återstår frågan: Hur beter sig en fjortis?

Den som kan svara på det får en applåd :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards